Astăzi vom vorbi despre comerțul online din Europa și Europa de Est.
Vom lucra cu trei indicatori care analizează clienții și anume: persoanele +15 ani considerați a fi potențiali clienți, utilizatorii de internet dintre aceștia și cei care sunt cumpărători efectivi dintre utilizatorii de internet.
Europa are o populație de +15 ani de 685 milioane, din care 516 milioane sunt utilizatori de internet, adică aproximativ 75%.
Din totalul de potențiali cumpărători 45% sunt cumpărători online, respectiv 296 milioane și aceștia generează vânzări de 510 miliarde Euro.
Trebuie remarcat, că vânzările din Europa cresc anual cu peste 12%, în 2016 comerțul online a reprezentat aproximativ 8% din totalul retail-ului european și media valorii cumpărăturilor per client online este de aproximativ 1.540 Euro.
Europa de Est, din care face parte și România, are un număr de potențiali cumpărători de 209 milioane, din care 66% utilizează internetul ( față de 75,33% la nivelul întregii Europe ) și doar 39 milioane cumpărători care generează vânzări cumulate de 24.5 miliarde Euro.
De remarcat ar fi procentele mari de utilizatori de internet în zonele Europei. Arată că în Europa de Vest (Anglia, Franța, Olanda, Belgia, Irlanda, Luxemburg ) și Europa de Nord (Danemarca, Suedia, Norvegia,Finlanda, Lituania, Islanda, Letonia, Estonia ) sunt peste 90%, cu mult peste media de 75,33% europeană si de asemenea proporția de cumpărători (raportat la numărul de potențiali clienți) peste 66% față de media de 43.21% sau 18,66% în Europa de Est.
În cazul vânzărilor situația este și mai dezechilibrată și astfel observăm că peste 63% din vânzări este generată de aceeași zonă (Europa de Vest și Nord ), iar Europa de Est (Rusia, Romania, Ucraina si Bulgaria) realizează doar 5% din vânzări.
Este de reținut că dacă Europa de Est ar ajunge la mediile europene, la proporțiile de utilizatori de internet, cumpărători online si valoare a cumpărăturilor anuale, vânzările ar trebui să crească de la 26 miliarde la 168.2 miliarde, adică de peste 6 ori mai mari decât astăzi, mai precis creștere cu 546%.
Dacă gândiți regional afacerea voastră online, informațiile de mai sus sunt de natură să vă încurajeze să vă extindeți și veți vedea în continuare că sunt oportunități și în Europa de Est, dar și în România.
În articolul viitor o să vorbim despre România și poziția acesteia în comerțul online din Europa și Europa de Est.
Spor la treabă! și nu uita:
Dacă faci ce face toată lumea, vei trăi cum trăiește toată lumea!
Sunt Laurențiu Țigăeru și aici vorbim despre comerțul online!